Mit Miskolc adhatott

Egy falat Itália a belvárosban

2015. április 12. - Miskolc régen és ma

Hónapokkal ezelőtt lehetett, mikor róttam a kötelező ügyintézős köröket hivataltól hivatalig. Épp a következő sorban állásra vettem rá magam lélekben, mikor egy hangos köszönés törte meg a gépies gyaloglást. Egy évek óta nem látott barátom volt, aki kizökkentett a nap monotonitásából. Hogy miért érdekes ez a látszólag mindennapos történet? Mert a kötelező "kivel mi a helyzet" kérdezz-felelek után Peti elmesélte, hogy épp egy tésztázó megnyitásán dolgozik. 

Őszinte leszek: akkor az ötletet kétkedve fogadtam, mert azért manapság nem könnyű belekezdeni valami újba, valami különlegesbe. Aztán néhány hónappal később arra lettem figyelmes, hogy a facebookon hirdeti magát egy gyorsétterem rendkívül kreatívan, Pasta Pietro néven. Innentől nem volt nehéz a képet összerakni, Peti eltervezte, majd megcsinálta. Nem is akárhogyan! 

11046947_1410660979244550_3396363098829446763_n.jpg

Így azonnal meg is látogattuk, és a Villanyrendőrnél lévő kapualjban található étterem és a később elfogyasztott tészta megtette a hatását: Peti Miskolcra varázsolt egy kis Itáliát. Hogy ezt hogyan tette, azt ő meséli el nekünk. 

Honnan jött az ötlet, hogy tésztázót nyiss?

Már jó ideje figyeltem a miskolci pályázati lehetőségeket, illetve elkezdtem azon gondolkozni, hogy mibe lehetne belekezdeni, ami Miskolcon nincs, de igény lenne rá. Mivel vendéglátásban dolgoztam előtte kb. hét évet, ezért evidens volt, hogy elsősorban étteremben gondolkoztam. Megfigyeltem, hogy Magyarországra most kezd begyűrűzni a "street food" őrület és nekem ez nagyon tetszett. Maga a tésztázó ötlete pedig úgy jött, hogy a párommal sétálgattunk Budapesten és rátaláltunk egy tésztás helyre. Na, ott felgyulladt a kis égő a fejem fölött, hogy ez az, amit meg kell megcsinálni Miskolcon is!

Mitől neveznéd ezt egyedülállónak?

Mert egyrészt, Miskolcon eddig nem volt kifejezett tésztázó. Emellett alapvető célom volt, hogy a vendégeket friss, minőségi alapanyagokból készült tésztával tudjam kiszolgálni, sőt a tésztát saját magunk készítjük minőségi olasz durumlisztből, egy kis víz és tengeri só hozzáadásával. Törekedtem arra, hogy a vendégeink jó áron, minőséget és mennyiséget kapjon, ami a visszajelzések alapján úgy gondolom, sikerült is. Nagyon sokat jelent nekem, amikor az először betérő vendégek később mosollyal az arcukon térnek vissza. Emellett naponta változó menüink vannak, minden nap 4 féle tésztából lehet választani, ami szerintem azért jó, mert a szakács kollégának csak arra a négyféle tésztára kell koncentrálnia, így ki tudja belőlük hozni a legjobbat, a legfinomabbat. Tehát ahogy a mottónk is mondja: nem lehet megunni. Házhoz szállítást is vállalunk, ami igyekszünk frappáns, egyedi csomagolással vonzóvá tenni.

img_7415.JPG

img_20150326_183728.jpg

Mi egy étterem megnyitásának a folyamata? Mennyire nehéz Miskolcon megnyitni egy kajáldát? Mik a nehézségek?

Az étterem beindításához nagyon sok türelem és kitartás kell, hiszen rengeteg a buktató. A legnehezebb a megfelelő helyet megtalálni, ami nem túl drága, ellenben jó helyen van. Úgy gondolom, nekem ez sikerült.  Én nagyon szerencsés voltam, mert rengeteg segítséget kaptam. És itt hadd ragadjam meg az alkalmat, hogy megköszönjem a nagyszüleimnek, édesanyámnak, és a menyasszonymnak, Lindának, valamint jó barátomnak, Sacinak a rengeteg segítséget! Nélkülük nem jutottam volna el idáig! 

Eléggé fáradtnak, egyben nagyon lelkesnek tűnsz. Hogy telik egy napod? 

Hétfőtől szombatig, minden reggel hétkor kelek, bejövök az üzletbe, beengedem a szakácsot, hogy tudjon előkészülni az adott napra. Ezután elmegyek beszerezni az aznapi alapanyagokat, majd vissza a boltba, jönnek a nyitáshoz szükséges előkészületek (takarítás, étel kiírása a táblákra, hűtő feltöltése), majd az elengedhetetlen kávé, hiszen nyitástól zárásig (11.00-21.00 - szerk) jön a pultozás. Zárás után ismét takarítás. kasszazárás, csak ezután jutok haza, azonnal adok a páromnak egy puszit, megsimogatom a kiskutyánkat és bedőlök az ágyba. Kicsit húzós, de kárpótol az, amikor elégedetten, jóllakottan távozik tőlem egy vendég. Vasárnap zárva vagyunk, ennek a fő oka az, hogy ez az egyetlen nap, amit teljes egészében a családommal tudok tölteni. Meg hát nagyi húslevesénél nincs jobb, maximum egy tészta (nevet). 

unnamed.jpg

Mik az első tapasztalatok, visszajelzések így egy hónap után?

Az első tapasztalataim nagyon pozitívak. Egy hónapja vagyunk nyitva, de elmondhatom, hogy egyre több visszajáró vendégem van. Sőt, amire nagyon büszke vagyok, hogy a DVTK focistái közül is többen esznek nálam, ami csak hab a tortán. (Azóta nem is nyertünk meccset :) - a szerk.)
Igaz. az első nap nagy káosszal indult. Be kell valljam, hogy életemben először pultoztam és nem számítottam arra, hogy rögtön az első nap megrohannak a vendégek, ráadásul a pénztárgépem is bekrepált, tehát nem volt egyszerű az elején. Azóta is folyton kikérem a vendégek véleményét, és örülök, hogy sokan részletesen és őszintén válaszolnak, mert ebből tudunk tanulni, tovább fejlődni.
img_7413.JPG
Mik a terveid a jövőre nézve? Továbbra is csak tészta, vagy lesz valami más is a palettában?
Jelenleg csak saját készítésű spagetti tésztánk van, de azt tervezem, hogy a közeljövőben többféle tésztánk is lesz. Mivel itt a nyár, lesznek salátáink is, sőt már "tesztelés alatt" van egy szintén saját készítésű túródesszert is, tele friss gyümölcsökkel. Továbbá nagyon szeretnék kitelepülni különböző rendezvényekre is!
10986826_840574619325024_7667246487230264978_n.jpg
Milyen akcióitok vannak? Ha valaki rendelni szeretne tőletek, hol teheti azt meg? 
Egyrészt folyamatosan kövesse a facebook oldalunkat, mert mindig van valami nyereményjáték, a rendeléseket pedig az ott található telefonszámon adhatják le. Amit garantálunk, hogy a berendelt tészták, mindig frissen, melegében jutnak el a címzetthez. 
11070231_1425552697755378_4392220929849697675_n.png

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://miskolcadhatott.blog.hu/api/trackback/id/tr747360496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása