Mit Miskolc adhatott

Miskolc a munkahelyekre szavaz

2015. március 03. - Miskolc régen és ma

Úgy másfél hete tettünk közzé egy hosszabb írást a miskolci beruházásokról, melyben bemutattuk azokat a terveket, amivel növelni lehetne a város ázsióját, legyen az akár turisztikai, infrastrukturális, sport vagy éppen a munkahelyteremtést megcélzó fejlesztések.  A cikk alján pedig útjára indítottunk egy szavazást, ahol bárki letehette a voksát a 14 konkrét ötlet valamelyikére. 

szav.jpg

Bár volt pár olyan terv, mely a saját a kútfőnkből született, aki szemfülesebb volt az rájöhetett, hogy a beruházások nagy része azon a videón alapult, melyet a jelenleg is regnáló városvezetés jelentetett meg az önkormányzati választások előtt, melyben látványtervek formájában mutatták be, hogy milyen beruházásokkal szeretnék szebbé, jobbá, élhetőbbé, vonzóbbá tenni Miskolcot.

Aki esetleg még nem találkozott ezzel a videóval, íme: 

Nyomatékosítjuk, nekünk nem célunk a politizálás, épp ezért ez a videónak is annyiban tulajdonítunk jelentőséget, hogy már a választási eredmények tükrében tudjuk megvizsgálni, hogy egy 6 éves távlatban milyen városfejlesztési koncepciót képzelt el a régi-új városvezetés. Persze, megszavaztattunk olyan beruházásokat is, melyek már készülőben vannak, vagy éppen tény azok megvalósulása, hiszen az építkezés kezdési időpontja és az anyagi forrás pontos összege már közismert. 

Mi arra voltunk inkább kíváncsiak, hogy Miskolc lakossága mit szeretne leginkább. Az írás el is érte a kívánt hatást, hiszen rengeteg olyan visszajelzés érkezett olvasóinktól, amire érdemes lenne odafigyelni!

Ne is szaporítsuk tovább a szót, inkább nézzük az eredményeket! 

A cikk megjelenése óta egészen pontosan 1827 szavazat érkezett, és a diagramot tekintve a szavazás végkimenetele egyértelmű. 

Az éppen épülő lovagi tornák tere (20 szavazat), valamint a Csorba tó sorsa (24) az, ami legkevésbé hozta lázba a miskolci közvéleményt. 

Kis ugrással, nagyjából azonos mértékű szavazat érkezett 5 beruházásra: az általunk vizionált miskolci repülőtér (50), valamint a Tiszai pályaudvar és környékének (beleértve az MVSC sporttelep teljes felújítását) rendbetétele (60) között 10 szavazatnyi a különbség. Érdekesség, hogy a "régi" (tehát a szénbányászat újraélesztése) és a megújuló energiaforrások közel ugyanannyi szavazatot kaptak (56, ill. 58). A kissé szubjektív javaslat, miszerint hiánypótló célzattal Diósgyőrben vagy környékén épüljön egy nagyobb bevásárlóközpont 71 szavazatot kapott, tehát viszonylag sokan értettek velünk egyet!  

Ennél is többen látnak fantáziát a Vasgyár területére elképzelt ötleteinkben (111), tehát többen gondolták úgy, hogy ebben a városrészben még a mai napig nagy potenciál rejlik.

Szinte ugyanakkora az igény két teljesen eltérő funkciójú beruházásra, hiszen 168 szavazatot kapott az új DVTK stadion, valamint Miskolc közlekedésének fejlesztése, beleértve az új villamosvonalak, elkerülő- és kerékpárutak létesítését. 

Végül nézzük meg, mi az a 3 beruházás, amire leginkább igényt tart a miskolci lakosság.

3. hely: A képzeletbeli dobogó harmadik fokára 247 szavazattal Lillafüred fejlesztése, értékeinek magasabb fokú kihasználása került. Kétségtelen tény, hogy e páratlan szépségű terület legnagyobb problémája, hogy nem áll annyi szolgáltatás a látogatók rendelkezésére, hogy el tudjanak ott tölteni egy teljes napot, akár napokat. Ezt az ottani szálláshelyek is megérzik. Idézzük fel tehát, milyen javaslatokat írtunk Lillafüreddel kapcsolatban: "Miskolc egyik legszebb részén már az utóbbi években is végbementek beruházások, gondoljunk csak a függőkertre, vagy a hamarosan nyíló DVTK kalandparkra. Azonban Lillafürednek még így is van mit behoznia, hiszen többször tapasztaltam azt, hogy mennyivel látogatottabb a hasonló adottságokkal rendelkező Szilvásvárad. De mivel lehetne még növelni a környék ázsióját? Többször cikkeztek már a libegő építéséről, mely egészen konkrét tervnek tűnik, és ezzel máris egy olyan szolgáltatással bővülne a lillafüredi paletta, mely Szilvásváradon nincs.

Ezen felül, egy múltidéző bejegyzésünkben mutattunk egy képet, melyben a 30-as évek látogatói a Hámori tóban fürdenek. Hogy mi az akadálya annak, hogy "fürödhetővé" tegyük a tavat, nem tudjuk, de a nyári időszakban egész biztosan plusz látogatókat hozna a környéknek. Mindenképpen szükség lenne némi pluszt adni Lillafürednek, hiszen a jelen állapotok szerint egy hosszabb kiránduláson kívül igen kevés dolog van, amivel el tudjuk ott tölteni az időt, és, ami nem szezonális. Erről az ottani vendéglátósok is sokat mesélhetnének."

lilafured_palotaszallo.jpg

 

2. hely: Tapolca, mint víziváros 39 szavazattal előzte meg Lillafüredet, összesen 286-an tartották ezt a turisztikai fejlesztést prioritásnak. Nézzük, hogy mi is a terv egészen konkrétan: 

"Tapolca - Lillafüredhez hasonlóan - Miskolc egyik legszebb városrésze, ezáltal hasonló problémákkal szenved. Tapolcát a vizek városává akarják tenni a jövőben. Bár a jelen elég szomorú, hiszen manapság csak a páratlan szépségű Barlangfürdőt és a mellette lévő bobpályát tudjuk igénybe venni. A 2005-ben bezárt tapolcai strandot még nem adták át, a tervek szerint ott 2 ütemben készülnek el a fejlesztések. Az első ütem 2014 nyarára készült volna el, egy új sportmedence és a strand átadásával, 2016-ra pedig egy új élményfürdő megnyitásával igyekeznek a környéket vonzóvá tenni. 

tapolca_latvanyterv_2_20140210174753.jpg 

Mivel Tapolcára eredeztethetőek vissza a város alapításának gyökerei is, az ottani Bencés apátságot (melyben a város alapítólevelét is őrizték, ám az egy tűzvészben odaveszett) is szeretnék feltámasztani - szó szerint - hamvaiból. Ha ezek a beruházások megvalósulnak,Tapolca ázsiója is bőven megnőne, félig komolyan mondva, talán a Juno Hotelt is újra meg lehetne nyitni, mely jelen helyzetében hű jelképe annak, mennyire nincsenek kihasználva Tapolca adottságai sem."

Pár nappal azután, hogy cikkünk megjelent, bejárta az országos médiát a hír egy újabb miskolctapolcai beruházásról. A HELL ugyanis itt tervez megépíttetni egy egyedülálló élményparkot, ami sokat dobna az összképen, bár kérdés, hogy a parkot inkább a helyieknek, vagy a vastag pénztárcájú turistáknak építik.  

1. hely: A legtöbb szavazatot az új ipari park létesítése kapta, melyet kiegészítettünk azzal a pletyka szintjén mozgó információval, hogy a BMW itt létesítene üzemet. Erre a lehetőségre érkezett magasan a legtöbb, 431 szavazat, ami rendkívül beszédes, hiszen az ipari park létrejötte járna a legtöbb új, ráadásul hosszú távú munkahellyel az összes fejlesztés közül. Sokan írtak azzal kapcsolatban, hogy ez milyen hatásokkal járna. A BMW idejövetele beindítana egyfajta láncreakciót:  több más cég is letelepedne, kiindulva Győr és Kecskemét példájából egy ilyen volumenű vállalat letelepedése által rengeteg ember találna munkát, és nem csak  a szakmabeliek. Az egyik hozzászóló példának okáért így fogalmazott: "Bátran kijelenthetjük, hogy amennyiben a cég végre beruházna az országban, azon belül Miskolcon, nos az 1-2 év alatt akkora boomot hozna, hogy a beruházás ún. multiplikátor hatása okán további alsó hangon 50-70 MRD beruházás érkezne a városba, csak infrastrukturális céllal és akkor még nem beszéltünk a lakáscélú, illetve kereskedelmi, szociális létesítmények építéséről, mely további kb 100 MRD-s beruházást jelentene pár év leforgása alatt."

Hogy a "boom" mekkora lesz, ha egyáltalán lesz, azt nem tudhatjuk, ahogyan azt sem, hogy bizonyos beruházások végül megvalósulnak-e vagy megmaradnak szimpla ígéretnek, kampányfogásnak. Az eredmények tükrében összességében elmondható, hogy - bár sokan tekintik szívügyüknek Miskolc turisztikai fejlesztéseit - egy város akkor lesz igazán élhető, akkor tud nagyot előrelépni, ha a miskolciaknak nem kell elvándorolniuk ahhoz, hogy munkát találjanak. Sajnos, a demográfiai adatok egyelőre nem ezt a képet mutatják, így Miskolcon elsődleges feladat lenne a munkahelyteremtés, ahogy ezt a szavazásunk is bebizonyította. Hiába van ugyanis libegőnk Lillafüreden, vagy éppen élményparkunk, fürdőnk Tapolcán, netán új stadionunk, ha a belépőt nehezen tudjuk rá kifizetni. 

eredmeny.PNG

eredmeny2.PNG

A bejegyzés trackback címe:

https://miskolcadhatott.blog.hu/api/trackback/id/tr407236927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

♔bаtyu♔ 2015.03.04. 09:38:04

Miskolcon és környékén alapvetően 3 értékes hely van és tapasztalataim szerint mindegyik elhanyagolt.

Tapolca előnye a Barlangfürdő, ez ráadásul teljesen rendben van, továbbá (ha meg van még) a fürdőhöz közeli tó és az a sétány, ahol bódékban igen normális áron pld. babgulyást, fánkot, egyéb kajákat vehetsz, de Mo. szinte szokatlanul jó minőségben. (Ezt pld. a Rómain már több éve totálisan elkúrták, ezért sokan már nem kajálnak ott, én sem)

Tapolcára nem kell szenzáció, hiszen van már, csak fel kell újítani, padokat megjavítani, lefesteni, útjelzőket kitenni, ilyesmik. Továbbá ahol a szállások vannak, lebontani az erdők felé az értelmetlen drót kerítéseket, mert elég nehézkes túrázni.

Lillafüred szerintem afféle titkos tartaléka Miskolcnak, bármi telepíthető oda, hiszen aki Miskolcon tölt el egy pár napot, oda tutira elmegy. Amit én azonnal megcsinálnék, az egy közvetlen buszjárat Tapolcáról a kisvonat városi végállomásáig, mert jelenleg elég nyögvenyelős a dolog.

Nekem ami nem jött be MIskolcban, az a turistaövezetek elhasználtsága, kopottsága, ami bejött, azok az árak, a minőség, ami fel van újítva, belváros, fürdő.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2015.03.04. 14:55:49

El nem tudom képzelni, h ezt a BMW -t ki, mikor és mi alapján találta ki, de már a felsorolásba vétele sem járt nagyobb hatással, minthogy hiú ábrándokat kergetett.

Kíváncsi lennék, h ha csak az van a kérdések közt, h ipari park fejlesztése mi lett volna az eredmény, de hogy nem ez, az szinte borítékolható. A BMW -re nyilván rengetegen szavaznak automatikusan, de pont a poszt megjelenése előtti napon üzente meg a gyár, h eszük ágában sincs ide jönni, de nem csak ide, Magyarországra sem, és ez soha nem is szerepelt a terveik közt.

Szóval ez így a "Moszkvában Mercedeseket osztogatnak" esete, kár, h ennyire eltorzította a szavazás eredményét, tekintve, h egy ide települő autógyártól (ami jórészt nem is rajtunk múlik, hisz ide a szándék kevés) sokkal életképesebb és megvalósíthatóbb ötletek volnának, melyek már rövid távon is jobbá tehetnék a várost ill. az itt lakók életét.

Nyilván én is azt mondom, h munkahely kell, mert ha az nincs nincs pénzük sem az embereknek, de addig álljunk fél lábon, míg i8 -ak és i3 -ak fognak kigördülni pld. a Varga hegy lábánál.
süti beállítások módosítása