Mit Miskolc adhatott

Perecesi mese

2013. június 29. - Miskolc régen és ma

Őszintén bevallom, azért választottam először Perecest, mert ez az a része a városnak, ahol akkor jártam utoljára, mikor még kis túlzással a csattogós lepkét tologattam, akkor is egy nyári gyerektáborban, ahova külön busszal vittek minket, így magából Perecesből talán még nem is láttam életemben semmit, ha igen, arra sem igazán emlékszem. Hallani persze, hall sok mindent az ember, jót is, rosszat is, de hallomásból sok mindent leszűrni nem érdemes. Épp ezért hatalmas kíváncsisággal és még nagyobb elszántsággal vetettem bele magam az első túrámba. 

Tovább olvasom!

658px-Pereces_COA.jpg

Pereces címere

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://miskolcadhatott.blog.hu/api/trackback/id/tr285382052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Selvia (törölt) 2013.11.16. 15:45:53

Gratulálok én is vissza megyek anyukám ott nőtt föl sokat mesélt erről a mesebeli városról

Csak beugrottam 2014.02.26. 11:48:30

gy megkésve csak néhány dolgot írnék hozzá:
1. A forrást kölyökoromban Vilma forrásnak hívták .
2. A forrástól nem messze volt egy háborús bunker/óvóhely bejárat.
3. Emlékeim szerint a 19.sz Általános iskolát 2007 környékén bezárták ,pedig Kuti igazgatósága idején még japánból is jöttek a tanítási módszereket tanulmányozni.
4. Szomorú volt olvasni ,hogy mennyire lepattant lett a környék ahol felnőttem. :-(

ui:A buszforduló cirka 30 egynéhány év alatt szinte semmit sem változott, bár akkor valami ÁFOR telephely volt emlékeim szerint.

Miskolc régen és ma 2014.02.26. 11:57:20

Lepattantnak tény, hogy lepattant, de még mindig élhetőbb, mint Miskolc egy-két városrésze, ne légy szomorú :)

Csak beugrottam 2014.02.26. 12:55:23

@Miskolc régen és ma:
Évtizedek óta nem jártam arra ,így csak a hírekből tudom ,hogy igazad van.
De akkor is rossz látni a hanyatlást.
Így csak az tudom mondani amit régen köszönés helyet használtunk :Jó szerencsét !

Paksi Magdolna Törőné 2014.04.25. 14:55:12

@Csak beugrottam: 34-es számú Álltalános Iskola egyik tagintézménye volt a 19-es számú Általános Iskola.Igen Kuti igazgató Úr olyan módszert használt a tanitáshoz,hogy az országhátáron túl is elismerték.Egyik leltározás során ugy gondoltam,hogy milyen nehéz lesz itt számba venni a tárgyakat.Meglepődve álltam az egyszerü kis tantermem ajtaja előtt.Nagy rend,tisztaság.Mikor a padokban felleltem a tanitáshoz használt eszközöket,akkor teljesen meglepődtem.Katonás rendben minden gyermeknek személyre szólóan elhelyezve minden kis eszköz.Munkájához mindig csak gratulálni tudtunk.Szeretném megemliteni az akkor ott dolgozó igazgatóhelyettes és a többi pedagógust,akik ebben az odaadó munkában segitő társai voltak.Sok ilyen emberre és pedagógusra lenne szükség.

regisz1 2014.05.18. 18:25:47

Köszi szépen ezt az írást.

Úgy tévedtem ide, hogy kíváncsi voltam, hogyan nézhet ki ma a régi, salakos perecesi focipálya. Perecest is innen ismerem, a kapufás történet miatt.

Amúgy a 47-es idényben a Testvériség 3, a Pereces meg 23 ponttal esett ki. Felettük a Soroksár, a Dorog meg az ETO végzett 27 ponttal, tehát nem segített semmit, hogy a Pereces a végén megkapta a - akkor még - 2 pontot. A 0:0-ás ismétlés egy pontját elvették a Fraditól, ez hiányzott a harmadik helyhez.

Perecesen vannak kb. négyezren, nem tudom, hogy esetleg megyei szinten lehetne-e ott még most is foci.

Szúrófény 2015.01.04. 10:00:44

Ómassáról gyalog jártak a gyárba! Hámori malomárok partján, még fellelhető a gyalogút nyoma, aztán fel Királyasztal,KISz iskolánál (majális parkon) keresztül át perecesre, kis vonat végállomáshoz, onnan azzal a gyárba!Fel kellene éleszteni, ne a főúton gyalogoljanak a kirándulók!

wmitty · http://utanamsracok.blogspot.com 2016.11.21. 11:25:00

a legendás focimeccsről és általában a helyi sportról ajánlom további olvasnivalónak:
hatosmegallo.bke-miskolcpereces.hu/?p=359

Ez egy napjainkbeli projekt keretében készült "helyi újság", korábbi három száma itt található, hasonló témákkal:
hatosmegallo.bke-miskolcpereces.hu/?p=80
hatosmegallo.bke-miskolcpereces.hu/?p=218
hatosmegallo.bke-miskolcpereces.hu/?p=284

wmitty · http://utanamsracok.blogspot.com 2016.11.21. 11:25:54

Három másik kiadványt is ajánlok olvasásra (online formátumban, de nyomtatva is léteznek), amelyek a városrész múltjával és jelenével foglalkoznak, sok képpel, történettel, helyi arcokkal:

issuu.com/atjaro/docs/egyszervolt_ii

issuu.com/atjaro/docs/perecesi___rt__kt__r_i_web
issuu.com/atjaro/docs/perecesi_ertektar_ii_web
süti beállítások módosítása