Mit Miskolc adhatott

Elképesztő képeket kaptunk a perecesi bunkerről

2014. február 25. - Miskolc régen és ma

Egyik kedves olvasónk, Attila osztotta meg velünk az egyik bunkertúrájuk során készült képeket. Mint azt a Perecesről szóló korábbi írásomban is említettem, Miskolc ezen városrészén a régebbi bányák és a később kialakított bunkerek által rengeteg alagútrendszer bújik meg. 

Ezek egyikébe sikerül betekintést nyerni Attila képein keresztül, akiknek sikerült egy vészkijáraton keresztül bejutniuk az egykori világháborús lőszerraktárba. 

DSCF5643.JPG

 

Az óvóhelyet állítólag itt élő bányászok vájták ki a németekkel, melynek bizonyos részében kórház is üzemelt a támadások alatt. A perecesi alagútrendszerekről így is számos kérdés, legenda merül fel, mely önmagában megérne egy hosszabb írást. 

DSCF5638.JPG

A fotón látható bunker állapota egyébként meglehetősen rossz, így oda lemenni nem ajánlott. A "kincskeresőknek" pedig végképp nem az, hiszen a járatokban maradt, felhasználható (vagy annak vélt) "portékákat" már mind elvitték a hosszú évek alatt.

Mivel szeretnénk még több információt megírni a perecesi járatokról, így kérnénk kedves olvasóinkat, ha bármilyen plusz információval rendelkeznek írják meg nekünk a miskolcadhatott@gmail.com e-mail címre! Mi annyit ígérhetünk: nem ez volt az utolsó bunkerlátogatás az oldalunkon. 

További képek facebook oldalunkon találhatóak.

A bejegyzés trackback címe:

https://miskolcadhatott.blog.hu/api/trackback/id/tr805832181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2014.02.26. 06:46:49

Miskolc az a város, amit 20 éve bezártak, csak erről elfelejtették értesíteni az ott lakókat...

Baaah 2014.02.26. 08:54:59

@whale: Ugyanez lehet a helyzet az agyaddal is :)

Nick Leeson 2014.02.26. 09:46:51

Szeretem az ilyen bunkereket, elhagyott helyeket. Nagy örömmel olvasta főcímben, hogy Miskolcon is van ilyen. Nézem a cikket...
Két totál semmit mondó kép. Meg kb. 5 mondat maszlag. Ezt így nagyon kár volt kirakni. EZ egy NULLA!

Miskolc régen és ma 2014.02.26. 10:18:25

@Nick Leeson: Mint írtam, ezek olvasói képek, lesz később bővebb interjú pár "nagyöreggel" akiknek volt közük ehhez a bunkerhez. A facebook oldalunkon több kép is található. Azt meg nem én kértem, hogy ezt a nulla cikket rakja ki az index :)
Kövesd az oldalt, lesz bőven még kép meg írás Miskolc többi elhagyatott bunkeréről, csak nem kevés utánjárás ezekbe bejutni, ha egyáltalán be lehet.

whale 2014.02.26. 11:54:44

@Baaah: Csak nem miskolci vagy?:) Akinek esze volt, már rég lelépett...

nitro1 2014.02.26. 13:11:55

@whale: Ja, az országból is... :-P

nitro1 2014.02.26. 13:14:19

@whale: De ha esetleg félreérthető voltam, inkább így írom: Ez az egész országra igaz. :-P

whale 2014.02.26. 13:14:41

@nitro1: Nekem nem kellett, én itt is boldogulok, köszi...P

nitro1 2014.02.26. 13:32:22

@whale: Akkor minek szólsz bele? :-P

whale 2014.02.26. 13:55:39

@nitro1: Mert megtehetem.:) Szóval? Lokálpatrióta miskolci vagy?:) Részvétem...:D

lutria 2014.02.26. 14:43:20

Annyira azért nem lehetett nehéz a bejutás,mások is megtették amikor minden használhatót ki tudtak lopni belőle,és össze tudták grafitizni a falat.

nitro1 2014.02.26. 15:22:45

@whale: Nem vagyok lokálpatrióta, soha nem is leszek sehol. :-P Én itt is boldogulok, köszi. ;-)

whale 2014.02.26. 16:03:17

@nitro1: Mármint BAZ-ban? Na persze...LOL

nitro1 2014.02.26. 19:30:54

@whale: Nem muszáj elhinni, elég, ha én tudom. :-P De ezzel biztosan nem vagyok egyedül. Nehogy azt hidd, hogy csak nincstelenek élnek itt. Elég szétnézned néhány helyen a google utcaképen.

lexus.alexandra 2014.02.27. 00:26:30

Szerintem nem kellene sz@rozni Miskolcot, nekem minden rokonom ott él, és nagyon is jól, nekem nem ment, igy én eljöttem, ilyen egyszerű :D nem értem mit kell túllihegni...

whale 2014.02.27. 05:10:37

@nitro1: Nézd csak mit találtam neked a kommentek között.:)

hataratkelo.blog.hu/2014/02/25/milyennek_latom_angolkent_magyarorszagot?fullcommentlist=1#comments

nebulo a tanítvány 2014.02.25. 10:12:44
@házelőtthinta: Én nem tudom,hogy te mikor jártál miskolcon, de hogy a főutcán nem mentél végig az is biztos, legalábbis 1 éve mikor utoljára ott voltam, minden második bolt be volt zárva vagy kiadó volt. Miskolc környéki összes kisiparos lelépett külföldre vagy nyugat magyarországra (édesapámnak olyan cége van ami kapcsolatban volt velük). Az édesapám összes szomszédja árulja miskolc környéki faluban a házát (olyan helyen él ahova 2008 előtt a középosztálybeliek költöztek ki a városból). BP-n élek és itt 60-ból 8 miskolci kollégám van és további 5 borsodi. Az elmúlt egy évben(2013as év) 100nál kevesebb új lakás épült borsod megyében. Ezek után elhiszem, hogy neked egy plázából sikerült ilyen messzire menő következtetést levonni. Bocsánat, hogy pont ebbe kötök bele, de én amiatt a "jólét" miatt kellett hogy pestre költözzek dolgozni, amit te leirsz....

nitro1 2014.02.27. 20:24:16

@whale: És te mikor jártál Miskolcon? :-) Elárulom neked, hogy a főutcán jó, ha egy évben egyszer végigmegyek, és lehet, hogy akkor sem azért, hogy vegyek valamit, hanem ügyintézés miatt. Továbbra sem azt mondom, hogy gazdag régió, de ha nem tudnék itt úgy megélni, hogy jól érezzem magam, már nem lennék itt. Oké, nem cserélem le az autómat újra 2-3 évente (mellékvágány: legfeljebb akkor vennék ÚJ autót, ha ötösöm lenne a lottón), nincs lapostévém, és családi házam se, de törlesztőm sincs, tehát valószínűleg nem én vagyok az átlag. A fővárosba viszont akkor se költöznék, ha fizetnének, hogy ott lakjak. Abban egyetértek, hogy munkát találni nagyon nehéz itt, de mondj egy olyan helyet, ahol hozzád vágják a zsíros állásokat.

Szúrófény 2014.07.13. 06:27:52

@Nick Leeson: Nyírjes elején LKM OXIGÉN gyár alatt üzemanyag-tároló bunker volt! Lehet betömték.

Szúrófény 2014.07.13. 06:39:01

A Palota Szálló építése,(egy egész emelet ára fordítódott magáncélra, ha igaz!) a tóparti sziklabunker alibije volt? Állítólag Hitler is időzött benne! Félút az orosz front, Berlin között! A fehérkő-lápai turista ház az építésvezető Hétvégi kéj tanyánya! Az 56os Szabad Borsodi Rádiósok dekkoló helye volt sokáig! A "Tókert presszót "Weidlich" építette, villája! Soltész villa, Soltész Nagy Kálmán, Semmelweis kórház építője!

Yoshifan 2014.07.13. 16:51:16

Segítenétek?! Ha leszállok a 6os buszról onnan merre kell elindulni, hogy megtaláljam a vészkijáratot? Köszi.
süti beállítások módosítása