Mit Miskolc adhatott

Így épült Miskolc a '60-as években

2016. június 03. - Miskolc régen és ma

Az 1960-as években Miskolcon a "szocialista realizmus" útkeresése folyt. Ebben az időszakban terjedt el az ún. blokkos technológia. A város különböző területein épültek ezzel a technológiával főleg lakóépületek, összefüggő, lakótelepszerű elrendezésben.A legfontosabb építkezések a Kilián-délen és a Kilián-északon, a Bulgárföldön, a Győri kapuban, a Szentpéteri kapuban, a Vörösmarty-városrészben és az Avason valósultak meg. 

Ugyancsak az építkezések és a megnövekedett forgalom miatt építették meg a városon átvezető 3-as út szakaszát, a déli és az északi terelőutakat, valamint a Búza téri távolsági buszpályaudvart stb. Így a 60-as évek végére- 70-es évek elejére Miskolc városképe építészetileg meglehetősen kommersz képet mutatott.

Ebből az időszakból szemezgettünk a mai ötperces rovatunkban. Mai szemmel visszanézve szinte hihetetlen látni a pár év alatt felépült, makettszerű épületeket a Szentpéteri kapuban, vagy éppen a Kilián lakótelepen, de megnézhetjük Miskolc más részeit is. 

25123.jpgMiskolci látkép 1964-ből

 

Tovább nézem a megújult blogon!

A bejegyzés trackback címe:

https://miskolcadhatott.blog.hu/api/trackback/id/tr68775020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aegithalos 2016.06.03. 17:10:17

A Pozsonyi utcaban lekapott fotokhoz mindket alkalommal elvittek ugyanazt az autot?

Tökönrúgott Feleségek 2016.06.03. 17:26:40

@aegithalos: Igen! A fotós átment az utca túloldalára, miközben az autó állt :) amúgy a Soltész Nagy Kálmánt "időszerűbb" lenne Kun Bélának nevezni :)

Álom Polgár 2016.06.03. 19:14:55

Köszi a képeket !
Én Miskolcot a 80-as évek elején fedeztem fel, élhetőnek tűnt akkoriban.

TheRminator 2016.06.03. 19:38:23

Mondjuk a szocreálhoz ennek semmi köze.

Victor Franco 2016.06.04. 01:01:40

Nem Octavia, hanem Felica, felcsukott tetővel

Miskolc régen és ma 2016.06.04. 05:57:16

@aegithalos: A fortepan szerint igen, sőt a Kiliánban is ugyanez a kocsi lelhető fel: fortepan.hu/_photo/display/29211.jpg

Miskolc régen és ma 2016.06.04. 06:00:25

@Victor Franco: szintén a képleírás szerint Octavia, én ezt oldalról nem tudtam megítélni, mivel nem értek a mai értelemben vett oldtimerekhez.
fortepan.hu/_photo/display/24916.jpg

Miskolc régen és ma 2016.06.04. 06:03:19

A szocreállal kapcsolatban pedig elhisszük, hogy szorosan véve nem mindegyik ház ebben a stílusban épült, ami a képen látható, ezt amolyan gyűjtőfogalomként használtam fel, ahogy a mai szóhasználatban divatos. Bár a tízmillió építész országában nehezen várható el, hogy tízmillió szövegértő is legyen.

muci 2016.06.04. 11:12:51

@Miskolc régen és ma:

Hát, ja.
(Nem csak építészeti fogalom.)

A Rendőrkapitányság épülete eredetileg a "Miskolci Erzsébet Izraelita Elemi Iskola" volt.

Victor Franco 2016.06.04. 13:40:09

@Miskolc régen és ma: Az biztos nem ugyanaz, a képen egy Moszkvics taxi látható

TheRminator 2016.06.05. 21:47:44

@Miskolc régen és ma: elnézést, de építőiparit végeztem. Igaz nem lettem mérnök, más területre mentem. Nem értem miért nevezik szocreálnak a panelt, mikor semmi köze hozzá. Pont az ilyen blogoknál lenne fontos, hogy legalább az alapokat korrektül leírják.

Miskolc régen és ma 2016.06.06. 11:24:31

@TheRminator: Ha ez egy építészettel kapcsolatos blog lenne, megérteném. Én sem értem, hogy miért hívják annak, de tény, hogy a köznyelvben sokan használják.

TheRminator 2016.06.20. 08:29:38

@Miskolc régen és ma: Ahhoz szerintem nem kell építészeti blognak lennie, hogy alapfogalmaknak utánanézzünk a neten. Főleg a szocreálnak, ami itt van még körülöttünk.

Tökönrúgott Feleségek 2017.06.05. 11:44:41

Nagyon érdekes képek! Kis kiegészítés ehhez:
"Ugyancsak az építkezések és a megnövekedett forgalom miatt építették meg a városon átvezető 3-as út szakaszát, a déli és az északi terelőutakat, valamint a Búza téri távolsági buszpályaudvart stb. Így a 60-as évek végére- 70-es évek elejére Miskolc városképe építészetileg meglehetősen kommersz képet mutatott." Az északi terelőt emlékeim szerint a 70-es évek vége felé csinálták meg, mikor "lebombázták" a Jókai és Fazekas utcai kis házakat, "eltüntették" a Pecét a Fazekas-suli mellett és felépítették szemben a Vologda lakótelepet (jól el is tűnt közöttük az addig legmagasabb épület a környéken, a Malom). A déli terelő mintha valóban hamarabb lett volna kész.
süti beállítások módosítása