Mit Miskolc adhatott

Életképek a 70-es évekből

2016. június 07. - Miskolc régen és ma

Közkívánatra folytatjuk sorozatunkat, ahol bemutatjuk a város egy-egy évtizedét. A '60-as évekhez képest még mozgalmasabb volt a következő 10 esztendő Miskolc életében. Látványos május 1-i felvonulások, még látványosabb építkezések, az ország első igazi fesztiválja és még sok minden más övezte ezt az évtizedet. De ne is szaporítsuk tovább a szót, nézzük mindezeket képekben!  

1970_dvtk_meccs.jpgA DVTK küzd épp aktuális ellenfelével az Andrássy úti katlanban. A dátum 1970. Feltűnő, hogy kocsi alig, néző annál inkább volt ekkoriban a meccseken, és ez még nem is az a szokásos teltház, ami a diósgyőri aranycsapat játékát kísérte.

Tovább nézem a megújult blogon!

A bejegyzés trackback címe:

https://miskolcadhatott.blog.hu/api/trackback/id/tr498786034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bioLarzen 2016.06.08. 11:47:40

Remek képek.

Egy apró gyanú: bár a kamerás képen az ott valóban Ráday Mihály, ez vélhetően mégsem az Unokáink sem fogják látni, hanem valami más műsorhoz készülőú felvétel lesz, az ugyanis csak 1980-ban kezdődött.
Vagy a kép nem 70-es évek beli, persze... De a lényeg, hogy király képek, nem a pontos dátum ;)

Mérnork 2016.06.08. 12:22:18

"Ez a kissé elnyújtott kép a Győri kapuban készült. Nemhiába, ekkor még nem a digitális tévészolgáltatások korát éltük. "
Mostanában meg a Putrinka ;-))) utcákban lehetne ilyen képeket csinálni, csak ott a tányéros TV-hez való antennákkal vannak telirakva a házikók.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.06.08. 12:32:52

Évekig éltem Győrben mi a túró az a kapu?

sose hallottam rolllla

szekőcei 2016.06.08. 13:02:13

@Miskolc régen és ma: én megelőlegezném a "hónap kommenjtének" is simán! :P

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.06.08. 13:02:32

@Komojtalan: Mi az a diós? Arról se hallottam. Dunántúlon van?

A zistenszerelmére, mijaza kapu?

Miskolc régen és ma 2016.06.08. 15:10:18

@szemere5: Az helyzet, ha azokat használnánk akkor meg az lenne gond... Egyezzünk ki egy döntetlenben.

Komojtalan 2016.06.08. 18:11:52

@Tiszteltetem Brüsszelet: Nem tudom troll e vagy, de mivel Miskolc van a címben, nyilvánvaló Diósgyőrről van szó, nem pedig Győrről.

DeadEnd · http://dend.blog.hu/ 2016.06.10. 08:09:06

Ez a hivatalos neve az utcának: Győri kapu. Ez nem szleng vagy rövidítés.
https://www.google.com/maps/place/Gy%C5%91ri+kapu,+Miskolc,+Magyarorsz%C3%A1g/data=!4m2!3m1!1s0x47409fcf6cd3ec1d:0xd8a1380d8946f2c2?sa=X&ved=0ahUKEwiLjsHa5ZzNAhVIXhoKHSkgAv0Q8gEIGzAA

DeadEnd · http://dend.blog.hu/ 2016.06.10. 08:14:35

Egyébként a középkorban errefelé volt a városfalban az akkor külön településként létező Diósgyőr felé vezető útnak a kapuja. Innen a név.
Négy kapu helyét őrzik utcanevek (Zsolcai kapu, Szentpéteri kapu, Csabai kapu, Győri kapu) és egy ténylegesen megmaradt (Sötét kapu).

És igen, ez a helyes írásmód, mivel közterület elnevezése: Győri kapu.

szsuzsanna 2016.06.10. 09:20:10

@Komojtalan: -Ne szóljatok hozzá..., -remélem nem "fődim", -csak egy, a "beszólogatással élem ki magamat"...-jellegűek közül...

-amikor ideköltöztem, én sem tudtam, hogy, a "Győr", az itt Diósgyőrt jelent..., -honnan tudtam volna...
-hamar felvilágosítottak, azt kell mondanod: -"nagy-Győrből" jöttél...
-vagy pl., Tapolca, az itt, természetesen "a" Miskolc-Tapolca...
-a "másik" Tapolcát, Balaton-Tapolcának kell mondani...
-a "kapuk" elnevezés fent maradása, nekem nagyon tetszik, ahogy, a Selyemrét, Vászonfehérítő, Bulgárföld, Malomszög, stb-stb. megmaradása is!!!
-a "villanyrendőr"=a 80'-as években, az külön élmény volt... -(nekem)
-ami, a legszörnyűbb volt, -évekig, szó szerint fuldokoltam a "szmogban", -akkor még, a főutcán is, teljes forgalom volt: autók, és főleg a buszok is. A "gyárak" is, "okádták" a sűrű, büdös füstöt, a szűk völgybe=a városba..., -ha, -otthonról jöttünk haza-, -a "hegyen át", -a közepétől, már érezni lehetett a bűzt...

Krumpli Bogart 2016.07.30. 14:09:57

@szsuzsanna: Naná, hogy "élmény" volt! A Villanyrendőrnél randiztunk és az Avason csókolóztunk. Má', hogy ne lett volna küln élmény?! :)

bandigyerek 2017.06.24. 04:52:16

@DeadEnd: A Fábián kaput kihagytad.
süti beállítások módosítása