Mit Miskolc adhatott

Mely miskolci beruházásokat támogatná leginkább?

2015. február 22. - Miskolc régen és ma

Mint általában minden önkormányzati választás előtt, tavaly ősszel is elhangzottak különböző városfejlesztési tervek, melyek nagyban befolyásolnák a jelenlegi városképet. Ezek közül olyan is napvilágot látott, amire igencsak rácsodálkoztak a miskolciak, de voltak olyan tervek is, melyek már nyílt titokként léteztek, vagy már tudtunkra adták az illetékes döntéshozók.

Hogy mindebből mennyi valósul meg, azt nem e bejegyzés hivatott fejtegetni. Sőt, bizonyos ötleteket mi magunk teszünk hozzá a már megjelent tervekhez. Játszunk el a gondolattal milyen konkrét fejlesztéseket szeretnénk leginkább a városban!

Próbáltunk szinte minden szempontot figyelembe venni a felsorolások során, beleértve a turizmus fellendítését, a közlekedés fejlesztését, vagy akár a munkahelyteremtést, illetve a meglévő értékeink nagyobb fokú kihasználását. A teljesség igénye nélkül itt felsoroljuk azokat az elképzeléseket, melyet láttunk, hallottunk, vagy éppen mi álmodtunk meg Miskolc szebbé, élhetőbbé tételének érdekében. Néhol azért elrugaszkodtunk a pénzügyi keretektől, de azért valljuk be - megnézve egy-két választások előtti videót - nem mi leszünk az elsők és nem is az utolsók. Most tehát nem a múltban, hanem a jövőben kutakodunk egy kicsit.

Döntsék el Önök, mi az, amit leginkább szeretnének, a lap alján lévő szavazás segítségével! 

1. Új DVTK stadion 

Az új DVTK stadion építését szinte minden eddigi városvezetés a zászlajára tűzte - kihasználva azt a hatalmas szurkolói bázist, mely a klub köré épül - annak megvalósítására azonban még mindig várunk. Annyi, de annyi látványtervet láttunk már, annyi mizéria volt a stadion építése körül,hogy az önmagában megérne egy hosszabb írást. A BOON a napokban meg is szavaztatta, kinek melyik látványterv tetszett a legjobban. Nekünk az tetszene, amelyik már végre fel is épülne, gondolom, ezzel minden diósgyőri szurkolótársam így van. Mivel a napokban a kormány is kiemelt beruházássá tette a stadion építését, így már tényleg kezdhetjük elhinni, hogy 2016 végére itt egy UEFA IV-es besorolású 15 és fél ezres aréna fog állni. 

Íme egy videó a legújabb, 8 milliárd forintból felépülő arénáról:

2. Lillafüred fejlesztése - libegővel, stranddal

Miskolc egyik legszebb részén már az utóbbi években is végbementek beruházások, gondoljunk csak a függőkertre, vagy a hamarosan nyíló DVTK kalandparkra. Azonban Lillafürednek még így is van mit behoznia, hiszen többször tapasztaltam azt, hogy mennyivel látogatottabb a hasonló adottságokkal rendelkező Szilvásvárad. De mivel lehetne még növelni a környék ázsióját? Többször cikkeztek már a libegő építéséről, mely egészen konkrét tervnek tűnik, és ezzel máris egy olyan szolgáltatással bővülne a lillafüredi paletta, mely Szilvásváradon nincs. 

Ezen felül, egy múltidéző bejegyzésünkben mutattunk egy képet, melyben a 30-as évek látogatói a Hámori tóban fürdenek. Hogy mi az akadálya annak, hogy "fürödhetővé" tegyük a tavat, nem tudjuk, de a nyári időszakban egész biztosan plusz látogatókat hozna a környéknek. Mindenképpen szükség lenne némi pluszt adni Lillafürednek, hiszen a jelen állapotok szerint egy hosszabb kiránduláson kívül igen kevés dolog van, amivel el tudjuk ott tölteni az időt, és, ami nem szezonális. Erről az ottani vendéglátósok is sokat mesélhetnének.

3149.jpg

3. Miskolctapolca, mint víziváros

Tapolca - Lillafüredhez hasonlóan - Miskolc egyik legszebb városrésze, ezáltal hasonló problémákkal szenved. Tapolcát a vizek városává akarják tenni a jövőben. Bár a jelen elég szomorú, hiszen manapság csak a páratlan szépségű Barlangfürdőt és a mellette lévő bobpályát tudjuk igénybe venni. A 2005-ben bezárt tapolcai strandot még nem adták át, a tervek szerint ott 2 ütemben készülnek el a fejlesztések. Az első ütem 2014 nyarára készült volna el, egy új sportmedence és a strand átadásával, 2016-ra pedig egy új élményfürdő megnyitásával igyekeznek a környéket vonzóvá tenni. 

tapolca_latvanyterv_2_20140210174753.jpg

tapolca5_0008.jpg

Mivel Tapolcára eredeztethetőek vissza a város alapításának gyökerei is, az ottani Bencés apátságot (melyben a város alapítólevelét is őrizték, ám az egy tűzvészben odaveszett) is szeretnék feltámasztani - szó szerint - hamvaiból. Ha ezek a beruházások megvalósulnak,Tapolca ázsiója is bőven megnőne, félig komolyan mondva, talán a Juno Hotelt is újra meg lehetne nyitni, mely jelen helyzetében hű jelképe annak, mennyire nincsenek kihasználva Tapolca adottságai sem.

4. A Csorba tó, mint a vizes versenyek színhelye

Ha már víz, akkor itt egy elég érdekes ötlet, mely szintén a jelenlegi városvezetés tervei közt szerepel. A Csorba tavat vízparti szabadidő központtá varázsolnák, így a tó és környéke nemzetközi kajak-kenu versenyek lebonyolítására lenne alkalmas. Bár jelenleg is használják a kajak-kenu szakosztályok, most még közlekedésre is alig alkalmas a tó környéke. Lenne mit kezdeni itt is, kérdés, hogy az igény megvan-e rá?

ifi_kajakkenu_13-600x400.jpg

5. Lovagi tornák tere a felújított Diósgyőri Vár mellett 

Ez is egy konkrétan elhangzott terv, mely a már elkészült Diósgyőri Vár felújításának következő üteme. "A vár szomszédságában kap helyet a Lovagi tornák tere, melynek szerepe a hagyományőrzés, a közösségi tér megteremtése. A tér rendezvényhelyszínként szolgál. A létesítmény legfontosabb célja a napjainkban felélénkülő lovas hagyományok ápolása, rendezvények, koncertek megrendezése."- írja a diosgyor-lillafured.hu. 

Ez a beruházás tökéletes kiegészítése a vár felújításának, vonzóbbá téve Diósgyőrt is. Szerintünk a vár környéke is alapos renoválásra szorulna, így egy igazi középkori hangulatot lehetne varázsolni oda. Azonban arról nagyon kevés szó esik, hogy mi lesz a diósgyőri strand sorsa. Kár lenne parlagon hagyni,egy ilyen gyönyörű helyen fekvő fürdőt... Diósgyőr és a Bulgárföld környéke így is elég ingerszegény szórakozási lehetőségeket nyújt mostanság.

6. A Tiszai pályaudvar és az MVSC sporttelep felújítása

A megújult Kandó Kálmán teret október 31-én már átadták, így korszerűsítették a villamosfordítót. Azonban olyan látványterveket is láthattunk, ami az egész létesítmény és környékének átgondolására vonatkozik. Példának okáért egy Y híd megépítésével sokkal jobban bekapcsolnák a pályaudvart a miskolci közlekedés vérkeringésébe, mindemellett a környék egy teljesen más funkciót is kapna.

tiszai1.PNG A pályaudvar szomszédságában lévő MVSC sporttelep felújításával ugyanis a jelenlegi futball, judo és röplabda szakosztályok mellett az asztalitenisz, és ideiglenesen a DVTK megújult otthona lesz. A sporttelep felújítása tehát szoros összefüggésben van a DVTK stadion-projekttel, hiszen a régi stadionból bizonyos elemeket (többek között a napos oldali lelátó valamint a villanyvilágítás áttelepítése) átvinnének, így kis csinosítással egy 3-3500 férőhelyes stadion kerülne kialakításra, mely (a kiemelt kockázatú meccsek kivételével) a DVTK otthona lenne az új stadion átadásáig. Mivel éveket eltöltöttem ennél a klubnál, így tapasztalatból mondhatom, hogy Miskolc második számú klubja is megérdemelné a sokkal jobb körülményeket!

mvsc1.PNG

 7. Új villamosvonalak, elkerülőutak,kerékpárutak építése

Amikor arról írtunk, hogy lett majdnem metrónk, ötletként mi is pedzegettük, hogy az ominózus vasgyári iparvágányt nagyon jól ki lehetne használni, hiszen csak pár száz méter sín építésével össze lehetne kapcsolni a 2-es villamos vasgyári pályájával. Ha már az előző fejlesztéseknél a Tiszai pályaudvarról esett szó, találtunk egy tavalyi cikket arról, hogy tervek készülnek egy, a pályaudvart az egyetemmel összekötő villamoshálózat létrehozására, valamint szó esett egy észak-déli villamosvonal építéséről is. Hogy a tervből lesz-e valóság, jó kérdés, de biztos, hogy sok miskolci álma válna ezzel valóra. 

villamos.jpg

A meglévő utak korszerűsítése mellett tervben van új elkerülőutak, kerékpárutak építése is. Az MVK meglévő buszállományát környezetbarát, gázüzemű buszokkal akarják lecserélni, illetve az új villamospályák létrehozásával  megszüntetnének bizonyos vonalakat, energiatakarékosabbá téve ezzel a városi közlekedést, valamint tehermentesítenék a meglévő úthálózatot. Az elképzelés nem rossz, bár kérdés, hogy minderre honnan lesz forrás, hiszen gondoljunk csak bele abba, hogy a Zöld Nyíl projekt, a jelenlegi villamoshálózat meghosszabbítása, valamint az új villamosok megvételének költsége "kismiska" ezekhez a tervekhez képest. Mi például épp ezért nem álmodunk metrót sem Miskolcra, hiszen belegondolva, ez egy irreálisan költséges beruházás lenne a város adottságait és méretét figyelembe véve. 

kozlekedes.PNG

 8. Repülőtér Miskolcon?

Ha Debrecennek van, nekünk miért ne lehetne? - tesszük fel a kérdést. A félreértések elkerülése végett Miskolcnak van reptere, de sétarepülésen kívül sok mindenre nem alkalmas, ahogy azt alább a légi felvételen is látni, hiszen nincsen normális kifutópályája.

repuloter-3.jpg

A debreceni reptér sem egy Heathrow, mégis indulnak onnan többnyire Wizzair járatok Londonba vagy Eindhovenbe, de a nyári szezonban is több charter járat indul pl. Tunéziába. A debreceni reptér egyébként 2011-ig volt a város tulajdona, majd azt továbbértékesítették.  "...a magántulajdonban levő Xanga Group vette át a repülőtér üzemeltetését. Elindították a menetrend szerinti forgalmat Euróba több nagyvárosába, emellett lényegesen bővítették a charterjáratok kínálatát. Mindemellett megkezdték a repülőtér áruszállítását is fejleszteni. Felépítették a több csarnokból álló trimodális központot a repülőtér közvetlen környezetében. Ezzel együtt készült el a repülőtér vasúti összeköttetése is."- írja a debrecenairport.com. Így a reptér fenntartásának költségeit már nem a város állja. debrecen_repter.jpg

 A debreceni reptér madártávlatból

9. Az avasi borturizmus felélesztése - avagy, használjuk már ki értékeinket! 

Ha már szó szerint leszálltunk a földre, milyen jó is lenne 10 perces könnyed séta után egy pezsgő borospince rengetegben találni magunkat! Számomra az egyik legnagyobb talány, hogy miért hagyják évtizedek óta az enyészetnek a Kisavast?! Szinte látom lelki szemeim előtt a teli borospincéket, hallom a kiszűrődő hegedűszót a pincékből, miközben borgőzős magyar népdalokat kezdenek énekelni a csöppet sem szomjas férfi és női torkok. 

avaspinc.jpg

Ezt a hangulatot jelenleg egy évben egyszer tudjuk átérezni, a Borangoláson, mikor is kisebb-nagyobb túrák keretein belül bejárhatjuk a különböző pincéket, megkóstolhatjuk a borokat, vagy éppen ebédelhetünk valahol egy jót. A kisavasi pincesorok is egy olyan kihasználatlan turizmusnövelő értékünk, amivel nagyon is kezdeni kéne valamit! Mielőtt bárki azzal jönne, hogy az avasi borok nem olyan jók, mint pl. a tokajiak vagy egriek, illetve Miskolcon nincs is igazán hagyománya a borturizmusnak az nagyon nagyot téved! Bár hozott borokból dolgozunk évszázadok óta, az avasi pincéknek a bor tárolásában van igazán nagy szerepe! Ha már tárolni jól tudjuk, akkor teremtsünk köré rendezvényeket, hogy legyen, aki megigya a borokat! Újítsuk fel, ápoljuk az építészetileg is páratlan házakat, hogy legyen mit üzemeltetnie a miskolci vendéglátósoknak! Aki esetleg szeretne ebből a hangulatból egy csipetnyit megkapni, annak nagyon tudom ajánlani az Aranykorona Éttermet. Ők tudják, miről beszélek!

miskolc_avasi_pincesor_kilatotorony-9-m.jpg

10. Vasgyár- ahol mindent lehetne

Valljuk be a Vasgyár jelenleg a város egyik szégyenfoltja, holott régebben még csodájára jártak az akkor még külön életet élő ipartelepülésnek. Ma már a vaskohászat és a gépgyártás halott, annak újraélesztése nem rentábilis, épp ezért új funkciókkal kéne megtölteni a városrészt, és ahol erre megfelelő nagyságú terület van, az pont az egykori ipartelep.

05_ipari_orokseg_vedelem_preview.jpg

A dolgot nehezíti azonban, hogy a gyár egy része nem látogatható, hiszen az egy orosz bank tulajdonában van, így oda tervezni jelenleg buktatókkal teli projekt. Azonban biztató, hogy többen felismerték már a gyárban rejlő értékeket. A Vasgyári Rekultiváció keretében sok projekt van folyamatban a Vasgyár funkciójának újragondolására. A Factory Arena jelenleg bulik és extrém sportok helyszíne, több alkalommal szerveznek ide gyalogos vagy épp biciklis gyártúrákat, ami egy kimondottan jó irány a gyártelep kihasználására. Építészhallgatók még filmgyárat is álmodtak az elhagyatott csarnokokba, amihez az apokaliptikus díszlet adott. Bár az is tervben van, hogy a gyár bizonyos részében újra elindul a termelés, az csak néhány száz fős munkahelyteremtéssel járna. De akkor mit kezdjünk ezzel a hatalmas területtel? Bár lehet, elsőre kicsit furcsán hangzik, de az extrém sportokat újragondolva lehetne akár itt egy olyan szabadidőközpontot létrehozni, ami kedvez azoknak, akik nem éppen a látványsportokat részesítik előnyben.

626-factory-arena-1.jpg

Sőt, még az is az eszünkbe jutott, miért ne lehetne akár egy vidámparkot építeni a gyártelep egy részén?! A gyártúrákat továbbgondolva pedig akár egy gyármúzeumot is létre lehetne hozni, ami nagy területen bemutatná a diósgyőri vaskohászat fényes múltját! 

11. A szénbányászat újraélesztése Miskolcon

Ez egy tabudöntögető téma évek óta Miskolcon (és a megyében), melyről megoszlanak a vélemények. Az viszont tény, hogy tavaly is felmerült, hogy megvizsgálják a környék szénbányáinak készleteit, és annak lehetőségét, hogy újraindítsák a szénbányászatot a megyében. Bár az ötlet megvalósítása rengeteg munkahelyet teremtene, a szakemberekért sem kellene messze menni, azonban a realitás az, hogy a szén, mint energiaforrás kinyerése manapság már nem annyira érné meg, mint régebben, így véleményem szerint ennek megvalósítására elég kevés az esély. 

szen.jpg

12. Új energiaforrások létesítése

A következő pontunk tehát pont ellentmond az előzőnek. Konkrét városfejlesztési terv az is, hogy Miskolc távhőjének egy bizonyos részét a Miskolc- Mályi között telepített központ segítségével geotermikus energiából nyernék ki. Ez egy trendi téma manapság, ám ezen energiaforrás csak hosszú távon lehet kifizetődő. Az tény, hogy Magyarország hatalmas föld alatti vízkészletekkel rendelkezik, ám az véleményes, hogy ennek hasznosítása ár-érték arányban megérné-e? Bár nem vagyunk a téma szakavatottjai, mint opció, ez is felkerült a listára.

geotermikus.PNG

13. Új ipari park létesítése - a BMW Miskolcon?

Miskolcon a "régi" ipari parkra kitették a megtelt táblát, így a Takata üzemeinek megépítésével elkezdődött a Déli Ipari Park létesítése. A japán cégcsoport Miskolcra költözése 1000 új munkahelyet jelent, és további multinacionális cégek letelepítését szeretné elérni a város.

kepkivagas.PNG

Hogy pontosan mely cégek lesznek azok, az a jövő zenéje, konkrétumokról nem hallani. Azonban egy pletykát megosztunk: Mikor Angela Merkel legutóbb Magyarországon járt, szó esett a német cégek magyarországi jelenlétéről is. Egyes kiszivárgott infók szerint a BMW is építene egy üzemet Magyarországon, és a pontos helyszíne minden valószínűség szerint Miskolc lenne. A hírt erősíti az is, hogy nagyon erős a verseny a három német luxusautó-gyártó között, mindenki az értékesítési volumen bővítésére hajt.

bmw.jpg

Ebben a versenyben pedig a BMW sem maradhat le, ha a jövőben is meg akarja tartani a vezető szerepét. Korábban már többször felröppentek olyan pletykák, hogy Miskolc térsége lehet optimális a bajorok számára, de nekik is meg kell küzdeniük az alkalmas munkaerő hiányával. Ezzel a problémával küzdenek a versenytársak is, így nem véletlen, hogy az egyes gyárak 100-150 kilométeres távolságokból, sőt sokszor külföldről toboroznak munkásokat. 

Annak idején a Mercedest elhappolta tőlünk Kecskemét, most ezt a lehetőséget ne hagyjuk ki!

+1 Bevásárlóközpontot Diósgyőrbe! 

Ezt nem igazán veszem bele a felsorolásba, mert igen szubjektív pont a többihez képest, mégis érdemes megemlíteni! Egész egyszerűen nonszensz, hogy nincs egy nagyobb bevásárlóközpont Diósgyőrben vagy a közvetlen környékén, így egy nagyobb bevásárláshoz el kell menni a város másik végére, holott Diósgyőr, Majláth, Berekalja, valamint a Kilián és a Bulgárföld városrésszel bezárólag kiteszi a miskolci lakosság nagyjából egyharmadát. 

Pár éve felmerült egy Tesco építése a Bulgárföldön, ám végül az épp a stadion projekt miatt meghiúsulni látszik, sőt a bevásárlólánc mostanság inkább leépít, minthogy épít. 

terulet-14-aj-600x400.jpg

Ettől függetlenül többen is jelezték már felénk ezt a problémát, ami az itt élőknek (főleg az idősebbnek) nagyon is fontos, hiszen égető szükség lenne egy nagyobb bevásárlóközpontra Miskolc ezen részén is! 

Ötletek, tervek tehát bőven vannak, kérdés, hogy kinek mi a fontosabb?! 

Szavazzanak hát, döntsék el Önök, melyik miskolci beruházást támogatnák a legjobban! 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://miskolcadhatott.blog.hu/api/trackback/id/tr467193709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Regelek 2015.02.22. 16:59:46

A legjobb lenne mind együtt. :)

Kopi3.14 2015.02.22. 20:33:14

Leginkább azokat kéne támogatni, amely beruházások utána rendszeres bevételt hoznak az önkormányzatnak- turizmus, ipar, szolgáltatószektor, stb. Majd utána, ha már van miből lehetne utakat, egyebeket meglépni. A turizmushoz kapcsolódó fejlesztéseket leginkább csomagban kéne kezelni, nem egyesével. A repteret nem tartom annyira kritikusnak e szempontból, mivel nem nagy a táv Debrecenhez- majd ha a debreceni reptér nem lesz elég, akkor éri meg gondolkodni rajta.

kewcheg 2015.02.22. 20:44:21

Én arra vágynák leginkabb hogy a Szathmáry-Király Pál utcán(47ezres ember lakóhelye) villamosvonalat létesítsenek, és az árvíz fenyegető réme ellen mindkét oldalán vízivédművet emeljenek...

slowMotion 2015.02.22. 20:56:21

Stadion, az kell a zembereknek Miskolcon is!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2015.02.22. 21:29:06

Tényleg csak felsorolásszerűen néhány észrevétel:

1., DVTK Stadion - ezzel egyetértek és azt hiszem, ha a kutya a kovászba sz...ik, akkor is megcsinálják most már. Amúgy ez egy soha véget nem érő történetre kezd hasonlítani, számomra érthetetlen, h az ország egyik legnagyobb szurkolói gárdájával bíró egyesülete miért nem kapta már ezt meg régen, holott kis semmi csapatok meg vagy már igen, vagy szintén be van ígérve.

2., Lillafüred - Pont olyan mint a város. Megnézi az ember, ott van 2 órát és kifújt. Semmit nem lehet csinálni és ami a legrosszabb, h bármi nagyobb volumenű dolgot is terveznek oda először parkolót kellene vhova csinálni, mert ami van, az egyrészt ma is kevés, másrészt méltatlan az egész városrészhez. Ez szép feladat, max a jelenlegi helyen tudnám elképzelni a föld alatt több szinten, na de ugye azt ki és miből fizetné? /fürdés a Hámori tóba -> nem kell szerintem, isten őrizz tőle!/

3. Tapolca - Az sajnos már most látszik, h el lett cseszve, szerintem annak a résznek már fürdő ügyben annyi. A barlang ugye megvan most is, horror áron megy, rosszul megközelíthető és elég kevés attrakcióval bír, 3-4 óra alatt ki is lehet végezni. A strand helye hatalmas potenciával bírt volna, de ebbe az építsünk valamit, mindegy mit de azonnal magatartással el lett cseszve az egész. Senki nem kért és akart versenymedencét, per pillanat az van, holott az uszoda ide kb. 3 km. Ez a hely nagy részét el is foglalja, ráadásul a további tervek még papíron se nagyon léteznek, nemhogy az építésük realitás lenne. Szerintem ez bukó...

4. Csorba tó - egyetértek, ezt csinálják

5. Lovagi torna helye - tegnap jártam arra, valami nagyon épül, hátha jó lesz. A vár rekonstrukciója nekem kellemes csalódás, megnéztem tetszett. Ott is a megközelíthetőség és a parkolók amire rá kell gyúrni, per pillanat egy helyinek is kihívás, mi lesz ha erre turisták tömegét engedik rá?

6.Tiszai - Rég meg kellett volna csinálni. Az a minimum lenne, h a Búzatéri busz Pu. ide kerüljön (röhej, h vonat és busz nem egymás mellett van, így aki át akar szállni az még helyi járaton is zötyöghet), viszont a Tiszai környéke olyan lepattant, h el nem tudom képzelni, h mely beruházó lát ott fantáziát szálloda építésére. Azon a környéken max. egy bomba segít, ott más megoldás nincs. Mellesleg az Y hidas sztori nagyon izgi, mindenféle föld alatti utakat és föld alatti busz pu. -kat emlegetnek, jó lenne, de nekem ez itt kicsit (na jó nagyon) scifi.

7. Kerékpár út ok, én leginkább egy Miskolc - Mályi - Nyék vonalat szeretnék és akkor lehetne menni bringával a tóra. A villamoshoz csak annyit, h az észak dél érdekes lehetne, a Tiszai - Egyetem bár ésszerűen hangzik mégsem hiszem, h kivitelezhető, tekintve, h a két végpont közt az ég világon semmi nincs, oda villamosmegállót létesíteni nettó hülyeség lenne. A nádasrét és a rendező pu. nem egy lélekemelő hely amerre a vilinger járna.

8., Reptér - semmi értelmét nem látom. Debrecenben sem nagy a kapacitás, Mezőkövesd is szeretne, ezek mind nagyon közel vannak és nincs itt akkora forgalom, arról nem is beszélve, h Kassának is van, az meg 80 km.

9., Kisavas - Ezt teljes mellszélességgel támogatnám! Nagyon jó lenne, nincs még egy olyan város, aminek komplett pincesora, pincerendszere van a belvárosától 5 percre. Ez kell, ez muszáj, csinálják!

10., Vasgyár - Itt nem az a fő baj, h orosz banké, hanem az, h tulajdonjogilag rendezetlen, közműhálózata áttekinthetetlen, környezetvédelmileg totálisan szennyezett tele olyan ingatlanokkal és létesítményekkel, amiken megint csak a Dáriusz kincse vagy az atom segíthet. Nincs beruházó, aki a végtelen hivatali procedúrába belemegy a talajcseréről és az egyéb járulékos kötelezően elvégzendő dolgok megtételéről már ne is beszéljünk. Szerintem reménytelen.

11. bányászat - neeeeeee, lassan egy évszázada szívunk azzal, h a nehézipar tönkre tette a várost, semmi szükség elölről kezdeni. Szép dolog a nosztalgia, de köszi, bánya szerintem nem kell.

12. földhő - erre vannak törekvések, elvileg a vezeték már jön a városba de én a számlán nem érzem, h ez olyan nagy segítség lenne.

13., BMW - jaj... nem figyeltél elég jól, megmondták a németek, h még csak nem is gondolkodnak rajta. Ez sima hangulatkeltés, nem kell és nem is lesz egyenlőre. Amúgy ez a tele az ipari park dolog nekem amúgy is sántít, mivel van tele?

+1 Bevásárlóközpont Maximálisan egyetértek megint csak, hihetetlen, h ez senkinek nem jutott még eszébe. Mondjuk az tuti, h míg a jelenlegi kormány van hatalmon nem lesz, örüljünk ha csak az a két nagy zár be, akik már eddig megtették.

Nagyjából ennyi.

Ami még kellene: belváros teljes rehabilitálása a kapualjakon túl is. Érdemes megnézni akár Egert, akár Kassát. Nagyon gáz ami itt van. Fűtőművi múzeum (szintén sosem készül el). Szállások (egyetlen egy modern, nagy szálloda nincs a városban). Olyanokat mint Erzsébet uszoda, Avas szálló már nem is említek...

Miskolc régen és ma 2015.02.22. 21:42:17

@klarky: Bár vannak nézetkülönbségeink, maximális respekt ezért a hozzászólásért. Többek között ezekért a visszajelzésekért írtam meg ezt a bejegyzést

KissGecihuszár 2015.02.22. 22:03:09

Ezen a fórumon is több esetben kifejtettem, hogy nem vagyok Miskolci lakos, viszont az utóbbi 30 évben vagy 20x volt szerencsém több-kevesebb időt ott tölteni, s ezért bátran mondom; a felsorolt projektek mindegyike támogatható és fontos eszköz ahhoz a nemes célhoz, hogy Miskolc és agglomerációja ismét a régi fényében tündököljön, mint a 20-as, 30-as években. Nyilván a No. 1 a BMW, ez nem lehet 1 percig sem kérdés! Bátran kijelenthetjük, hogy amennyiben a cég végre beruházna az országban, azon belül Miskolcon, nos az 1-2 év alatt akkora boomot hozna, hogy a beruházás ún. multiplikátor hatása okán további alsó hangon 50-70MRD beruházás érkezne a városba, csak infrastrukturális céllal és akkor még nem beszéltünk a lakáscélú, illetve kereskedelmi, szociális létesítmények építéséről, mely további kb 100MRD-s beruházást jelentene pár év leforgása alatt. A 2. helyre én mindenképp az intermodális csomópont + szálloda projektet tenném, ugyanis mind a BMW, de ugyanúgy a Bosch, Takata, stb cégek számára jelentene komoly előnyt egy minőségi vasúti logisztikai kiszolgáló háttér, mely fontos lenne az ingázók, turisták minőségi kiszolgálása céljából is. MVK fejlesztés, beleértve a villamoshálózat bővítése jönne a 3. helyen, hiszen számos példa bizonyítja Európában, de itthon is, hogy egy nagyvárosban nincs, nem lehet korszerű közösségi közlekedés gyors, kényelmes, nagyszámú utast befogadni képes villamosok nélkül. Ezen túlmenően én ismét felhoznám a TROLI-t is, mint reális lehetőséget, hiszen a mai korszerű troliknak nem kell folyamatos felsővezeték hálózat, sőt létezik már a "dokkoló" troli is, melynek csak a megállókban van egy rövidke "felsővezetéke", melyen addig szippant áramot, ameddig ott tartózkodik. A 4. pont számomra egy korszerű reptér, mely igenis fontos, ha Miskolc minőségi összeköttetést szeretne a világgal, szeretné, ha jól fizető turisták, üzletemberek érkezzenek akár a BMW-hez, Bosch-hoz, stb, netán konferenciaturizmus vérkeringésébe is bekapcsolódna... Az 5. hely lenne a Vasgyár, ahol mindenképp fontos lenne valódi tartalommal megtölteni azon csarnokokat, melyek még alkalmasak gyártási tevékenység folytatására, nyilván nem több ezer ember számára, de legyen cél, hogy legalább 1-2000 munkahely létesüljön a nem műemlék csarnokokban. A műemlékeket pedig fel kell újítani és kulturális célú fejlesztéseket oda vinni, mi által Diósgyőr is megtelhet pezsgő élettel, ha már otta Vár, mely a lovagi teremmel együtt már egy komoly központ lehet. A 6. hely feltétlenül a Tapolcai vizi szabadidő centrum fejlesztésé, mert fontos, hogy a lakosság -főként a nyári időszakban- rövid utazással elérhessen a felüdülést jelentő pancsolási helyekre, ahol mindenfajta vizes szórakozást megtalál. 7. helyre a Csorba tó vizisport projektet tenném, különösebben nem kell indokolni, milyen jótékony hatása van a jó környezetben végzett vizisportoknak. AVAS, mint Grinzing; egyértelműen 8. helyre tenném, borturizmus, minőségi vendéglátással, egyenlő alsó hangon évi plusz 50ezer turista! Ami az új energiaforrásokat illeti; 100%-ban a megújulók híve vagyok, viszont itt igenis alaposan meg kell tervezni azt a mixet, mely hosszú távon kínál reális alternatívát, azaz a helyi adottságok maximális figyelembevételével kell kialakítani a helyes mixet, melyben a geotermikus, illetve az ú.n. 2. generációs (sejtrobbantásos alapú) biogáz, továbbá a fotovoltaikus áramtermelés is helyet kell, hogy kapjon, mert amennyiben Miskolc ipart szeretne, akkor ahhoz biza több 100MW teljesítményű áramtermelő kapacitás kell, lehetőleg helyben. Épp ezért az energiatermelést én nem is rangsorolnám, mert annak már az első helyek egyikén kell lenni, ugyanis ha van olcsó, megbízható áram, hő, gáztermelő kapacitás, akkor könnyebben csalogathatók a nagy befektetők is. DVTK stadion: tudom, hogy fontos, mert a jelenlegi kritikán aluli, de azt az utolsó helyek egyikére (nem legutoljára) tenném, mert a már megépült stadionok sem hozzák azokat a számokat, melyekről tervezésükkor álmodoztak. A szénbányászatot én az utolsó helyre tenném, ugyanis a világ már nem a szén irányába megy, már nem a leg környezetszennyezőbbek egyike, a szén köré épül az ipar és ez így van jól. Összefoglalva: a fentebbi projektek alapvetően jók, felvállalhatók, támogathatók, de a legfontosabb egy korrekt értékelés, ezt követően mindegyik projekt pontos költségvetésének elkészítése, ugyanis ez a felsorolás alsó hangon 4-500MRD-s tétel, tehát nagyon nem mindegy, miből, honnét lesz forrás rájuk. Szívből kívánom, hogy az elkövetkező években, évtizedben az összes projekt valósuljon meg, miáltal Miskolc egy valódi életminőséget nyújtani képes város legyen, ahová ismét visszatérnek azok a 10ezrek, akik az elmúlt 2 évtizedben elmentek, sőt akár további 10ezrek is ott találjanak új otthonra!

made in Miskolc 2015.02.22. 23:15:52

Én miskolcon születtem,itt éltem.
Sajnos a megélhetés miatt el kellett utaznom az ország nyugati részéhez ahhoz hogy jó munkahelyet találjak.
Győrben dolgozom az Audiban.
2002-től vagyok itt,láttam hogy 12 év alatt is mennyit fejlődött győr városa!
Hihetetlen növekedésnek indult,minden értelemben.
12 év alatt: 2 pláza; 2 stop-shop; kórházak felújítása;reptér korszerűsítése ; egyetem bővítése-felújítása ; Eto stadion felújítása ;2 uszoda felépítése ; szabadidőparkok építése ;bicikli utak kiépítése ;utak felújítása és új utak kiépítése; számtalan körforgalom építés ; új híd építése ; belváros felújítása nagy ütemben,stb.
Még a helyiek is bevallják,hogy ha győrbe nem jött volna az Audi,még mindíg egy kis város lenne.
Egy ilyen nagy cég,nem csak a város növekedését és fejlesztését segítette elő,hanem ami a legfontosabb az ország gazdasági helyzetét is előrébb vitte.
Nyugodtan kimondhatjuk,hogy ezek a nagy autóipari cégek mint az Audi,Mercedes a gazdasági növekedés motorjai!
Meg kéne érteni a miskolci embereknek,legfőbképp a város vezetőségének,hogy ha fejlődést akarnak,elsődlegesen MUNKAHELYEKET KELL TEREMTENI!!!
Miért jó egy ilyen cég mint a BMW?
A szakmunkásoktól kezdve,legyen pék,cukrász,autószerelő-től a diplomásokig mindenkit tud alkalmazni!
Több mint 5000 embernek add munkahelyet!
Egy ilyen cég felvirágoztatná miskolc városát!
Lehetnénk újra a második legnagyobb város az országban,mint amikor még én születtem!
Sajnos már csak a negyedikek vagyunk és ez csak rohamosan romlik,ha nem történik valami nagy változás!
Mindegyik terv jó és szolgálná a város érdekeit,de a fontossági sorrend,előtérbe helyezi a munkahely teremtést!
Emberek a prioritás a fontos!
Magyarország egyik legjobb adottságokkal rendelkező városa!
Újra miskolcon szeretnék élni!!!
Üdv. mindenkinek!

jinjang 2015.02.23. 10:47:28

Nálam fontossági sorrendben, cél szerint csoportosítva:

Turisztikai beruházások:
1. Miskolctapolca, mint víziváros
2. Lovagi tornák tere a felújított Diósgyőri Vár mellett
3. Az avasi borturizmus felélesztése - avagy, használjuk már ki értékeinket!
4. Lillafüred fejlesztése- libegővel, stranddal
5. A Csorba tó, mint a vizes versenyek színhelye
6. Vasgyár- ahol mindent lehetne

Tapolca és a vár megújítása már elkezdődött, be kellene fejezni. Az avas a város közepén van, a legkényelmesebben elérhető a turistáknak. Lillafüred és a Csorba tó elég korlátozott lehetőségekkel bír, ezért kerültek hátrébb. A Vasgyárat bármennyire szeretném megújulva látni (ott megyek el minden nap), de reménytelennek ítélem.

Infrastruktúra:
1. Bevásárlóközpontot Diósgyőrbe! (mert ez a leggyorsabban, legolcsóbban kivitelezhető, és tényleg nagyon kellene)
1. A Tiszai pályaudvar és az MVSC sporttelep felújítása
2. Új villamosvonalak, elkerülőutak, kerékpárutak építése (imádom a villamost, de iszonyú drágán és lassan épülne meg - én már új buszokkal is megelégednék, szó volt róla, de mintha megakadt volna a beszerzésük)
3. Repülőteret Miskolcra! (hát annyira ezt én nem forszíroznám, max. kisgépek számára, akik pl. az ipari parkba érkező külföldi üzletembereket hozzák)

Egyéb:
1. Új ipari park létesítése - Ide a BMW-t! (vagy akármit, csak jöjjön; viszont mellé az oktatást kellene fejleszteni, hogy legyen helyben szakember)
2. Új energiaforrások létesítése (én szívem szerint rákötném a távhőre az egész várost, beleértve a családi házakat is, hogy kisebb legyen a szmog, de hát ...)
3. Új DVTK stadion (nekem ugyan nem hiányzik, de a régi, a környékével együtt tényleg nagyon rossz állapotban van)
4. Induljon újra a széntermelés! (nem hiszem, hogy érdemes, max. felszívhatná a környéken lévő munkanélküliek egy részét, de kérdés, hogy milyen áron)

Don Dög 2015.02.23. 11:01:00

Pici infó a nagy álmokhoz! Per pillanat, információim szerint a Csorba tó magán kézben van. Arról persze nem szól senki, hogy az Önkormányzat hogyan akarja rá tenni a kezét, mert az üzemeltető Kft.-nek esze ágában sincs átadni a vízfelszín kezelési vagy tulajdoni jogát. Csak reménykedjünk, hogy tisztességes eszközökkel, bár ezzel kapcsolatban erős kétségeim vannak ...

VT22 2015.02.23. 12:46:36

Miskolcnak nagyon jó adottságai lennének egy Tram-Train rendszerhez, pl. az É-D villamosvonal egyik vége Tiszaújvárosban, másik vége Kazincbarcikán lehetne.

the.man · http://rivercottagenyomaban.blogspot.com/ 2015.02.23. 15:36:06

Azt kell először megcsinálni amelyik pénzt hoz, aztán abból a pénzből megcsinálni a következőt és így sorban.

GöTi 2015.02.23. 16:48:49

1. Munkahely teremtés.
Azután:
- Kerékpárutat ne azért fessenek, építsenek, hogy a bicajos letakarodjon az útról. Siralom amit művelnek! Zsolcára nem lehet szabályosan átmenni, és ez az egész keleti területet lezárja. Most épülnek nagy beruházásként az új utak, csomópontok - a kerékpárosok ki lesznek tiltva.

- Kisavasra a térfigyelő kamerarendszert ki kell terjeszteni, mert évente 3-4 alkalommal találok a pincém körül lopott holmit, ill 2 évente hozzám is betörnek. A Nagyavason létrehozták, aztán leálltak. Így a Bodó-Lyukó sorsára juthat a Kisavas.

- A Kisavas sok pincesora előtt nincs víz és szennyvíz vezeték! A város kellős közepén, 10perc sétányira a Villanyrendőrtől. Addig nem lehet érdemben egyéb fejlesztésről beszélni!

- Kisavason 2 éve nincs támfal egy szakadékos részen a 4. sor alatt. A talaj mozog, az épületek repedeznek az Önkormányzat pedig...
süti beállítások módosítása